حرفه اي ترين مقالات سئو حرفه اي ترين مقالات سئو .

حرفه اي ترين مقالات سئو

GTM يا Google Tag Manager چيست و نحوه راه اندازي آن


در صورتي ميخواهيد عمل با اين ابزار قدر اناليز وب سايت را خاطر بگيريد و در آن خبره گرديد، با ما هم پا باشيد.

Google Tag Manager  سئو سايت چه مي باشد و چه كاربردي دارااست ؟
همان طور كه در صدر اشاره شد، يك كدام از ابزارهاي بدون پول و ولي اصلي در چك يك تارنما، Google Tag Manager است. اين ابزار قادر و بدون‌پول به شما امداد مي نمايد تا بعضي تگ هاي بازاريابي را در وبسايت قرار دهيد و به ياري آن ها كردار هاي مخاطب خويش را ذيل حيث بگيريد.

از ساير اطلاعاتي كه گوگل تگ منيجر در چنگ شما قرار مي دهيد، نرخ كليك و نرخ پريدن هست.

به امداد Google Tag Manager شما ميتوانيد به راحتي رمزنگاري هاي ما يحتاج را در وبسايت انجام دهيد و نيازي به داشتن علم بسيار راجع‌به كد نويسي نخواهيد داشت.

هم اكنون كه با معني Google Tag Manager آشنا گرديده ايد، اماده گرديد براي فرآيند نصب آن در سايت.

راه‌اندازي Google Tag Manager
براي فعال‌ساز‌ي Google Tag Manager يا اين كه GTM نخست نياز ميباشد تا يك اكانت كاربري داشته باشيد. البته به جهت اينكه ساخت‌و‌ساز اكانت كاربري براي گوگل تگ منيجر، يك فرآيند آسوده دو مرحله اي ميباشد و يه خرده متعدد از اكانت Google Analytics يا اين كه Gmail ديگر شماست، براي اطمينان از فعال سازي سواي ايراد براي شما، ما مراحل تهيه اكانت كاربريتان را پيرو آورده‌ايم.

در حالتي‌كه برايتان فعال‌ساز‌ي Google Analytics پرسش شده‌است، نگران نباشيد ما نوشته‌علمي اي در اين مورد نوشته ايم كه ميتوانيد آنرا مطالعه بفرماييد.

۱. نام نويسي يك اكانت كاربري
به شيت ساخت‌و‌ساز حساب Google Tag Manager برويد و روي دكمه سبز “Create Account” كليك نماييد. از شما مي خواهد اسم اكانت (كمپاني)، مملكت و نشاني سايت خويش را وارد نماييد، همينطور جاي متبوع براي به كارگيري از Google Tag (اينترنت، iOS، اندرويدي، AMP) را وارد نمائيد. بعداز اتمام، بر روي دكمه آبي‌رنگ “ساخت‌و‌ساز” كليك نماييد.



۲- راهبرد‌هاي اپليكيشن نويسي را دنبال نماييد.
در مرحله آن گاه، كدها و راهبرد‌هايي به شما داده مي شود كه يك كد را مي بايست در بخش ورقه خويش، و ديگري را بعداز برچسب درج نماييد. فعلا مي توانيد اين عمل را انجام دهيد يا اين كه كدها را بعداً به تارنما خويش اعمال فرمائيد(در داشبورد شما قابل دسترسي مي‌باشند). بعداز اتمام عمل، روي “Ok” كليك فرمائيد.



پيكربندي Google Tag Manager يا اين كه GTM
بعداز توليد اكانت Google Tag Manager، او‌لين چيزي كه مي‌بايست حافظه بگيريد، طريق تهيه و تنظيم يك tag ميباشد. ميتوانيد پيكربندي نامحدودي از tag ها را در گوگل تگ منيجر ساخت‌و‌ساز نمائيد. اين براي ساخت‌و‌ساز گزارش هاي عميق در رابطه خلق و خوي مخاطبان شما موثر ميباشد. چنانچه شما برچسب‌هاي خويش را به صحت سازماندهي نكنيد، قادر است ناكارآمد گردد.

Google به كار گيري از كنوانسيون نامگذاري پايين را سفارش مي‌نمايد: نوع tag – اسم اپ – جزئيات.شايد شما تنظيمات يك tag را مبتني بر اسم يا اين كه تاريخ و آن گاه ديگري را مبني بر زمينه نامگذاري فرماييد.با اين طرز مي توانيد داده‌هاي مرتبط با كمپين‌ها يا اين كه صفحه ها خاص را به صدق شناسايي و توده‌آوري فرمائيد.

از جمله، برچسب دوم، ” Google Analytics – CTA – About Us page,” به شما ميگويد تلاش دكمه About Us  شما چقدر خوب ميباشد. در صورتي شما برچسب‌هاي خويش را به صورت معمولي‌خيس براي مثالً “دكمه CTA” نامگذاري نمائيد اين داده ها ارزشمند، ممكن ميباشد پاك شود.

اينك كه‌اين زمينه را پر‌نور كرديم، بياييد طريق تهيه يك برچسب را چك كنيم:

فرايند تهيه يك برچسب در گوگل تگ منيجر
۱- برچسب جديدي را در داشبورد Google Tag Manager ساخت و ساز نماييد.

در داشبورد Google Tag Manager خويش، روي دكمه ” Add a New Tag” كه در ذيل با فريم قرمز‌رنگ معين گرديده كليك نماييد.



۲- tag خويش را تنظيمات نماييد.

تيتر tag خويش را مشخص و معلوم فرمائيد و آن گاه بر روي باكس ” Tag Configuration” در بالاي شيت كليك فرماييد تا نوع برچسب را، گزينش فرماييد..




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۳:۱۷ توسط:مهمان نواز موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :