حرفه اي ترين مقالات سئو حرفه اي ترين مقالات سئو .

حرفه اي ترين مقالات سئو

معرفي گوگل اناليتيكس


Benchmarking (ميزان سنجش) در صورتي ميخواهيد داده‌هاي سايت خويش را با وبسايت‌هاي شبيه مقايسه نمائيد، سئو سايت بايستي به سراغ قسمت Benchmarking در Audience گوگل آناليتيكس برويد. اين مقايسه با بقيه فعالان ناحيهي كاري شما، براساس دسته‌بندي‌هايي مانند جاي (Location) و وسيله (Devices) انجام ميگيرد. اين نوع محاسبه، ياري مي‌نمايد منطقههايي كه معدود‌خيس به آنان اعتنا كرده‌ايد را بدون شوخي‌خيس بگيريد. به عنوان مثال در حالتي كه ساخت وب سايت خويش را براي گوشي‌ها باصرفه نكرده‌ايد، بعداز مقايسه با رقبا، ميتوانيد به اهميت اين زمينه پي ببريد و در سمت و سوي بهبود آن دست به فعاليت گرديد. Users Flow (جريان جنبش يوزرها) در صورتي‌كه ميخواهيد بدانيد يوزرها از هنگام ورود تا‌زماني‌كه از سايت بيرون ميشوند، چه كارهايي انجام ميدهند، گوگل آناليتيكس با نصيب Users Flow فعاليت شمارا شل نموده است. به عبارتي‌طور كه گفتيم اين قسمت روش‌ي تلاش يوزرها در تارنما را از نخست تا پايان معلوم مي‌نمايد. براي اين خصوصيت، قابليت تروتميز كردن براساس نوع مخاطب نيز وجود دارااست. براي مثال مي توانيد كاربراني را كه از شهر شيراز وارد تارنما شما گرديده‌اند دنبال فرماييد و ملاحظه كنيد به چه صفحاتي راز زده‌اند و در غايت در كدام كاغذ، از وبسايت شما بيرون گرديده‌اند. اهميت اين نوع تجزيه و چك به‌اين ادله ميباشد كه ميتوانيد به راحتي تشخيص دهيد بيشتر يوزرها در كدام مرحله از خريد يا اين كه در كدام ورقه از سايت، تمايل خويش را براي ادامه از دست داده‌اند و وبسايت شمارا شكاف كرده‌اند. براين اساس مي توانيد تغييرات مورد نياز را براساس اين اخلاق و رفتار يوزرها انجام دهيد. Acquisition (شيوه‌ي جذب) قسمت Acquisition در نوار ابزار گوگل آناليتيك اطلاعاتي جزئي ارائه مي دهد كه معين مي‌نمايد يوزرها چه‌گونه تارنما شما‌را پيدا كرده‌اند و در صدر در سايت سراغ چه قسمتي رفته‌اند و آيا عمل خاصي را براي مثال ارسال حيث يا اين كه اشتراك در روزنامه انجام داده‌اند. All Traffic (ترافيك كلي وب سايت) در‌اين قسمت مي توانيد ملاحظه كنيد كه كدام تارنما‌ها بيشترين مخاطب و ترافيك را به تارنما شما هدايت مي‌نمايند. درضمن داده‌هايي راجع به كارهايي كه‌اين يوزرها انجام مي دهند در‌اين قسمت در دسترس ميباشد؛ داده‌هايي مانند دوران برهه زماني حضور در وبسايت، انجام مراد‌هاي شما و… . در حيث داشته باشيد كه‌اين داده‌ها قابل تقسيم به دسته‌بندي‌هاي كوچك‌تري مانند Channels و Source/Medium و Referrals مي باشند. ترفند: اطلاعاتي كه در‌اين نصيب ارائه ميگردد مي تواند براي بررسي مالي ترافيك وب سايت شما نيز به فعاليت رود. براي مثال مي توانيد سكو‌اي را كه براي لغت ها كليدي در جست‌وجوهاي گوگل به دست آورده‌ايد با تبليغات گوگل (Google Ads Campaign) مقايسه نمائيد تا بتوانيد بها دنيوي ترافيك طبيعي سايت (ترافيكي كه از طرف موتورهاي جست‌وجو به دست مي آوريد) خويش را بيابيد. Google Ads (تبليغات گوگل) در شرايطي كه از تبليغات گوگل به كارگيري ميكنيد، اين قسمت امداد مي‌نمايد كه در جريان جزئيات كوشش اين تبليغات قرار بگيريد. نخست مي بايست اكانت Google Ads خويش را به اكانت Google Analytics متصل فرمائيد. بعد از آن مي توانيد به داده ها تحت دست پيدا نمائيد: كمپين‌ها (Campaigns) اكران تصويري داده‌ها (treemaps) كليدواژه‌ها (Keywords) پرسمان جست‌وجو- كوئري جست‌وجو (Search queries) داده ها به تفكيك ساعت (hour of the day) نشاني‌هاي آخري (Final URLs) كنسول جست‌وجو (Search Console) در‌صورتي‌كه مي خواهيد بدانيد وب سايت شما چه عملكردي در موتورهاي جست‌وجو از خويش نشان ميدهد، اين بخش از Acquisition

برچسب: سئو سايت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۸:۰۹ توسط:مهمان نواز موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :